20090125

RAF SIMONS AW0910








Bilder från men.style.com

Jag är besviken på det här. Hade, som alltid när det gäller Raf Simons, väldigt höga förväntningar, och så blev det businessman av hela grejen, om än en mer modern sådan.

Om inledningen var väldigt tråkig, så blev det faktiskt mer intressant senare, med de stora, eh, ärmgrejerna. Det blev en mer kraftfull, futuristisk businessman, likt det hos Jil Sander, med en nytolkning av den konventionella kostymen, men jag kan fortfarande inte säga att det fick min båt att gunga. Jag har inget emot en mer dressad kostymlook i sig, men då föredrar jag, exempelvis, det Raf Simons visade upp för tre år sen, för hösten 2007. Det här var inte det jag hoppades på och skorna, då? Löparskor - nej, tack!

2 comments:

Anonymous said...

jag håller med om raf simons, en besvikelse samma gäller ann d. det enda som levererat än är number (n)ine även ifall jag inte skulle kunna tänka mig att köpa något från dom från den kollektionen. men snyggt & udda var det. men glöm inte att både julius, dior homme (kommer säkert bli skit) & gareth pugh är kvar nu i kväll. tre tungviktare. förövrigt köpte jag en stickad raf simons tröja när jag var i stockholm nu nypris 5000. köpt för 1500. snacka om kap.

Anonymous said...

sämsta raf ever. hans egna linje blir värre för varje säsong typ.. saknar hans äldsta grejer..

mina favoriter blev rick owens, n9 och damir doma. julius var soft också.

Post a Comment