20081220

GIVENCHY SS09






I vår kommer Ricardo Tiscis första herrkollektion för modehuset Givenchy, där han tidigare bara har ansvarat för damsidan

Jag tycker, utan tvekan och utifrån det jag har sett, att den är det snyggaste och mest intressanta i vår. Det är gotiskt, det är latinskt. Det är mycket genomskinligt, leggings under shorts, läder, gladiatorbrogues, spets och stora överdelar. De sistnämnda är ibland väldigt sportiga och manliga, som tillsammans med de mer typiskt, kvinnliga leggings- och spetsinslagen, skapar en spännande kontrast.

Har vi en vinnare?

4 comments:

Anonymous said...

Hej,
Det här har inget med just det här inlägget att göra, men det här blir första modebloggen som jag lägger ett bokmärke på.
Mycket svart + en del musik som skickar mig tillbaka till mitt milleniumskifte, fint.

Pharoahe Monch - Simon says

God jul

B said...

Tack, det gläder mig! Simon Says lyssnade jag på så sent som förra veckan.

God jul!

(ray)mond said...

i'd wear it all;
i want it all

Anonymous said...

Latinskt? Vad betyder det?

Post a Comment