20081108

DO IT YOURSELF: CHEAP MONDAY


Har köpt nya jeans som jag har modifierat medelst lackfärg. De flesta av mina jeans har faktiskt fått sig en omgång med penseln. Får ofta frågor om hur det blir när jag tvättar dem, men jag är inte typen som tvättar jeans, så jag har inget bra svar. Till det hör dock en asterisk: jag har burit dem åtskilliga gånger i regn och har då kunnat konstatera att de tål väta. Så det så.

Update: Jeansen dog. Modellen hade väldigt mycket stretch. Så pass mycket att jag köpte två storlekar mindre än vanligt, vilket jag inte skulle ha gjort. Grenen sprack sönder och samman. Kunde som tur var reklamera dem, trots ingreppen. Det var första gången jag gjorde om ett par jeans utan att ha gått in dem först. Det var dumt gjort.

2 comments:

Anonymous said...

Måste bli rätt svettigt... Lackfärg för tyg då eller vad finns det för olika typer egentligen? (Är väl ingen målare direkt.)

B said...

Nej, det är inte alls svettigt. Jag är inte heller någon målare. Kör med lackfärg från Panduro.

Post a Comment